? مراحل ساخت تندیس اسکار

مراحل ساخت تندیس اسکار ( تندیس فلزی )

 

ایده اعطای جایزه اسکار برای نخستین بار به سال ۱۹۲۷ باز می گردد که «سدریک گیبنز»، مدیر هنری وقت کمپانی «گلدین مایر»، شوالیه ای شمشیر به دست را طراحی کرد که روی یک حلقه فیلم ایستاده است و پس از آن «جرج استنلی» مجسمه ساز ساکن لس آنجلس، به این شوالیه روی کاغذ، جانی سه بعدی ببخشد و و ساچین اسمیت تندیس را با ۹۲٬۵ درصد قلع و ۷٬۵ درصد مس قالب زد و آن ۲۴ قیراط طلا داد.

تنها چیزی که از زمان خلق اسکار به آن افزوده گشته بالا بردن کیفیت پایه آن بوده است. طرح اصلی اسکار به سال ۱۹۲۸۸ در کارخانه ذوب فلز سی. دبلیو. شاموی و پسران در باتاویای ایالت ایلی نویز قالب ریزی شد. از سال ۱۹۸۳ سالانه حدود ۵۰ اسکار توسط کارخانه آر.اس. اونز و شرکا در شیکاگو ایالت ایلی نویز ساخته می‌شود. ساخت ۵۰ مجسمه بین سه تا چهار هفته زمان می‌برد.

در حمایت از آمریکا در جنگ جهانی دوم تندیس‌ها از گچ ساخته می‌شد که پس از اتمام جنگ از دریافت‌کنندگان برای مبادله با نسخهٔ تندیس فلزی طلایی دعوت شد.

مجسمه اسکار نزدیک به ۳۴ سانتی متر بلندی و ۳ کیلو و ۸۵۰ گرم وزن دارد. حلقه فیلمی که شوالیه روی آن ایستاده نیز پنج لبه دارد که بیانگر پنج صنف اصلی آکادمی، یعنی هنرپیشگان، کارگردانان، تهیه کنندگان، تکنیسین ها و نویسندگان است.

 

 

اسکار چگونه “اسکار” نام گرفت.

 

مجسمه اسکار در ابتدا نام مشخصی را به دوش نمی کشید و تا چند سال با نام “جایزه قدردانی آکادمی” شناخته می شد. در مورد انتخاب نام اسکار اطلاعات دقیقی در دست نیست اما داستانی که بیش از همه رایج است، به نخستین دیدار مارگارت هریک، کتابدار وقت آکادمی با این مجسمه باز می گردد. گفته می شود خانم هریک وقتی با این مجسمه روبرو می شود، با صدای بلند و هیجان زده اعلام می کند که او بسیار به عمویش که اسکار نام داشته، شباهت دارد.

مراحل ساخت تندیس فلزی اسکار

 

پس از انجام اسکن دیجیتال و ساخت یک مدل با استفاده از پرینتر سه بعدی، این مدل درون یک موم قرار می گیرد، هر مجسمه مومی درون یک قالب سرامیکی قرار می گیرد و در حرارت ۱۶۰۰ درجه ی فارنهایت قالب سرامیکی ذوب می شود و فقط مجسمه برنزی باقی می ماند. مجسمه ها سپس به درون برنز مایع با حرارت ۱۸۰۰ درجه فارنهایت انداخته و سپس خنک می شوند و در مرحله بعد، ظاهری آینه ای پیدا می کنند. بخش اصلی مجسمه ها با استفاده از تکنولوژی های جدید، پوششی دائمی از جنس طلای ۲۴ قیرات دریافت می کنند و در پایان، پایه مجسمه ها به رنگ مشکی براق درمی آیند.

نسخه جدید مجسمه های اسکار با اسکن دیجیتال از اسکار برنزی سال ۱۹۲۹ ساخته شده است.

 

در این قسمت از شما دعوت می کنیم تا به صورت تصویری ( عکس + فیلم ) با مراحل ساخت تندیس فلزی اسکار آشنا شوید:

 

تندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزیتندیس اسکار ، تندیس فلزی      تندیس اسکار ، تندیس فلزی