لوح تقدیر

لوح تقدیر ، تقدیرنامه ، لوح سپاس

لوح تقدیر ( تقدیرنامه و لوح سپاس ) از جمله هدایای رایجی است که در مراسم های رسمی به افراد اهدا می شود و انواع گوناگونی دارد :  لوح تقدیر چوبی ، لوح تقدیر پلکسی ، لوح تقدیر فلزی و… ؛ البته این تقدیرنامه ها همراه با متن تقدیر و تشکر ، می تواند دارای جعبه هم باشد.

در اینجا برای آشنایی بهتر با تاریخچه و کاربرد لوح تقدیر و تقدیرنامه شرح مختصری ارائه می دهیم :

همواره بزرگداشت یک شخصیت یا یک رویداد افتخارآفرین نیازمند یک سند فاخر و ارزنده برای ثبت در حافظه اجتماع و تاریخ بوده است. از این رو مدال‌ها و نشان‌ها از گذشته‌های دور تاکنون به عنوان ابزار ثبت افتخار قهرمانان به کار می‌رود. نقش برجسته‌های تصویری و گزارش‌های نگارش یافته بر لوح‌های بزرگ هم رسالت ثبت رویدادهای تاریخی را داشته‌اند.

امروزه از این ابزارها با همان فلسفه کاربردی بهره‌گیری می‌شود اما به‌کارگیری لوح تقدیر برای سپاس و بزرگداشت از شخصیت‌ها متداول‌تر و مرسوم‌تر است.

لوح های تقدیر شامل یک نوشتار زیبا ( متن تقدیر و تشکر ) روی یک زمینه مناسب هستند که اعتبار آن با مهر و امضای یک شخصیت حقیقی یا حقوقی یا یک نهاد با صلاحیت تایید می‌شود. درونمایه نوشتار و متن تقدیر سپاسگزاری و گرامیداشت یک کار افتخارآفرین یا تایید به دست آوردن یک جایگاه ارزشمند است.

لوح تقدیر به طور معمول در یک آیین بزرگداشت اعطا می‌شود بنابراین کارکرد یادبود آن مراسم را هم داراست. گاهی یک مدرک تحصیلی یا حرفه‌ای به صورت یک لوح ارزشمند و زیبا ارائه می‌شود تا بستر مناسبی برای نمود ارزش و اعتبار آن مدرک فراهم شود.

نگاه هنری مبتنی بر شاخص‌های فرهنگ ایرانی در مجموعه نقشستان دست‌آوردهای منحصر به فردی به نام لوح‌ تقدیر هنری پدید آورده است. خلاقیت در طراحی تزئینی و طراحی فنی، بهره‌گیری از تکنیک‌های گوناگون اجرایی و به‌کارگیری ابزارهای پیشرفته و مواد اولیه متنوع به آفرینش فرآورده‌ای می‌انجامد که جدای از یک لوح تقدیر ، ارزش یک اثر هنری را هم دربر دارد.

 

شما می‌توانید برای دیدن دیگر محصولات و تصمیم‌گیری بهتر، با کارشناسان نقشستان تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در خصوص طراحی، ساخت، قیمت، متریال، تکنیک و… انتخاب مناسبی داشته باشید.